Sminkes vállalkozás indítása: miért nincs jó szakember marketing nélkül?

686
marketing

A sminkesek, kozmetikusok körében szinte még mindig trendi kitartani a régi álláspont mellett: a jó bornak nem kell cégér! A szomorú igazság, hogy ez csak addig igaz, amíg a városban csak Te vagy nagyon kevesen készítetek jó bort. Ezután, ha tetszik vagy sem, de következik a verseny, amiben csak az tud talpon maradni, aki képes összebékíteni két, elsőre ellentétes dolgot. A vendég vágyát, hogy csak arról halljon ő miért lesz szebb, jobban megbecsült a szolgáltatásodtól a saját üzleted érdekeivel, hogy arról mesélj mitől vagy egyedi / jó abban amit csinálsz.

A megoldás?

A profin felépített és minden nap űzött (szépség)szolgáltatói marketing. Nem véletlenül találhatsz erre is komplett képzést a sminkiskola órái között. Összefoglaló írás Bálint Dávidtól, aki a marketinges óráidat tartja a suliban.

sminktanfolyam - marketingA kapkodós, reklámokkal elborított világban a jó szolgáltatónak kötelessége hirdetnie magát.

Ez egy őszinte írás, így azt sem kell eltitkolnod, ha te is abba a táborba tartozol kozmetikusként vagy sminkesként, akik szerint a marketing és a reklámozás rossz trend. Itt ezért sem fog téged senki lehurrogni.

De ha így van, akkor cserében gondold végig a következőekben leírtakat, majd válaszold  meg alatta a kérdést őszintén:

Egész nap rohangálsz, mert vagy még tanulod a szakmát és közben már szerzed be a termékeket, eszközöket a kezdéshez, vagy mert dolgozol miközben a srácokat suliba kell vinni, be kell vásárolni, vissza kell jelezni Instán-Messengeren a lányoknak, hogy mikor jó egy program és még sorolhatnám.
Így jutsz el végül az estéhez, amikor vacsi és zuhanyzás után van pár magadra szánt óra, hogy kiválaszd a képzést. Ilyenkor viszont már azért hajt a kisördög, hogy inkább olyan programmal töltsd az időd, ami kikapcsol. Mindez nyomja a vállad, amikor végül rákeresel a sminkes továbbképzésekre a Google-ben és elkezdi kidobni a találatokat.

Ez az a pont, ahol jön a kérdés, amit őszintén válaszolj meg:

Kinek lesz nálad több esélye?

Sminkes Panninak, akinek van egy jobb-rosszabb honlapja a szolgáltatásai felsorolásával.
Vagy Sminkes Kittinek, akinek van egy szakmai blogja 10 jobbnál jobb írással / videóval
anyaghasználathoz, szemformák korrigálásához, cut crease sminkek készítéséhez, PLUSZ rengeteg értékelést kapott volt tanulóktól. Akiktől nem mellesleg tengernyi profin befotózott munkát látsz a sikeres vállalkozásindításuk leírásához csatoltan.

Tehát kinek? Ugye.

A szomorú ebben, hogy korántsem biztos, hogy Sminkes Panni a rosszabb sminkes. De a világ így működik, így ha nem marketingezik, akkor gyakorlatilag rosszabb szakember, hiszen ma már az is a szakma része, hogy eladjuk, amit csinálunk. A felmérések szerint annyi reklám ömlik ránk a neten, hogy gyakorlatilag 8 másodperce van egy terméknek vagy szolgáltatásnak, hogy felkeltse az érdeklődésünket. Amit meg is kell tartani, ugyanis a marketing szabályai szerint valamit nagyjából 7- szer kell látnod, amíg úgy döntesz, szükséged van rá. A közösségi média és egyéb csatornáidat pedig már csak azért is érdemes jó és a majdani vendégeket meggyőző tartalommal rendszeresen frissíteni, mert a vásárlók a felmérések szerint közel ugyanolyan hatásosnak tartják a netes véleményeket, mint a szóbeli ajánlást. Ez pedig olcsóbb szolgáltatásoknál 190%-al, drágább termékeknél akár 380%-al
tudja emelni az eladásaidat. Leegyszerűsítve kétszer-négyszer többet adhatsz el abból, amit kínálsz.

Ezért írtam azt, hogy jó szolgáltatóként ma kötelességed marketingezni.
A vendégeidet ugyanis ugyanazzal tudod megóvni a csalódástól egy lufi szolgáltatóval (nincs mögötte semmi, csak fel van fújva), amivel saját magadnak megkönnyíted az előrejutást – igen, ez a profi marketing!

Ha mindenkinek eladnál, akinek pénze van, akkor csődbe mész!

Amennyiben abban már megegyeztünk, hogy kell a marketing, akkor legalább ilyen fontos, hogy értsd: az sem mindegy kinek reklámozol. Magyarországon ma 9 millióan vagyunk, ha azt mondod, hogy te mindenkinek hirdetnél, akkor ha csak 1 Ft-ot költesz 1 ember elérésére egy reklámmal az 9 millió Ft. Abban pedig biztos lehetsz, hogy egy ember meggyőzésére nem 1 Ft-ot kell költeni, főleg, ahogy már meséltem, legalább 7-szer kell megmutatnod számára (minimum) ugyanazt. Muszáj lesz specializálódnod korosztály, vagy stílus, technika alapján és megtalálni hozzá azt a csoportot, akivel „egy nyelvet beszéltek”. Ezzel tudod elérni, hogy legyen pénzed folyamatosan kommunikálni azoknak, akiknek tetszik a munkád – ne körözzenek le náluk a jól célzott lufiszolgáltatók.

Legyél te, aki áthidalja a szakadékot aközött ami vendégednek van és amire vágyik!

Várj! A fentiek nem azt jelentik, hogy akkor agyba-főbe promóznod kell azt, aki vagy / amit kínálsz. Nem. Azok az öreg reklámos szakik, akik az USA-ban vagyonokat kerestek a hirdetésekkel ugyanis figyelmeztetnek: az embereket nem érdekli, hogy TE mit kínálsz, csak az, hogy NEKIK ezzel mitől jobb egy napjuk, mennyivel tartják őket többre a szolgáltatással a barátaik vagy ezzel milyen társaságba nyernek belépőt.

De akkor mit tegyél?

Nyerd meg a bizalmukat azzal, hogy megmutatod, számodra is ŐK a fontosak! Mesélj úgy az erősségeidről, specialitásaidról, arról, hogy miért vagy szerethető, hogy
aki olvassa, nézi, hallgatja mégis azt érzi, Ő a főszereplő. Semmi mást nem kell tenned, mint mindent az ő kívánságaik, félelmeik szemszögéből kell bemutatnod. Arról mesélj, hogyan adja meg a sminked a magabiztosságot a munkahelyi előrelépéshez, hogyan teszi ellenállhatatlanná a randin a nagy Ő-vel, vagy hogyan kerülheti el a választott sminktermékeiddel, hogy az esküvői fotókon úgy nézzen ki mint egy nagyon boldog panda maci a könnyek miatt lefolyt sminkkel.”


Bombabiztos szépségszolgáltatói marketing alapok 6 lépésben!

A sminkiskola szépségipari szolgáltató marketing képzésein ehhez szedtük össze a legfontosabb tudnivalókat 6 témakörben. Érthetően, a használható gyakorlati tudás megszerzését könnyítő szemlélettel.
Olyan oktató viszi ezt a témát, aki évek óta sikeresen dolgozik milliárdos bevételt
produkáló nagyvállalatoknak ugyanúgy, mint sminkes egyéni vállalkozóknak. És nem, itt nemcsak homályos poszttippeket kapsz vagy üres trendi lelkendezéseket, hogy „tyű, most TikTokozni kell agyba-főbe”. Megtanítunk mindent az alapoktól, hogy tudd, hogyan tervezz, hogyan oszthatod fel a mondanivalódat változatosan több oldalt kezelve, ezt milyen programokkal teheted meg és mennyiből.

A sminkiskola marketinges témái:

1. STRATÉGIAI ALAPOK: miket kell végig végiggondolni a sikerhez, mi köze mindennek a
piramisokhoz, miért univerzális a 80-20-as szabály stb.
2. TARTALOMTERVEZÉS ALAPOK: ha már van stratégia, azt milyen tartalmakkal lehet valóra váltani? Milyen programokkal dolgozzunk, mi köze a kulcsszavakhoz – meg amúgy mi is ez a kulcsszó-SEO dolog?
3. TARTALOMÍRÁS és SEO KEZDŐKNEK: miről írj, hogy szeressenek – és hogyan kutass utána?
4. FACEBOOK, INSTA, GOOGLE, WEBLAP, AMIT  TUDNI KELL
5., REKLÁMOZÁSI ALAPOK A POSZTKIEMELÉSEN TÚL: ha már költeni kell hirdetésre, azt tegyük hatékonyan.
6. HASZNOS PROGRAMOK: képszerkesztés, videóvágás, marketinganyagok készítése,
projektmenedzsment, ma már mindenre vannak okos megoldások.

Olyan sminkiskolát keresel, ahol több látásmódot, több stílust sajátíthatsz el, a mindennapi vendégek fogadásához lényeges korrekciók vagy épp a vállalkozásod reklámozásához nélkülözhetetlen praktikák társaságában?
Tanuld magad sikeresre a Réti Dóri sminkiskolában! 🙂

Előző cikkSminktetováló pigmentek – Te tudod mi kerül a bőröd alá?
Következő cikkEsettanulmány – Miért gyógyulhat alul a szemöldöktetoválás, azaz miért lehet halvány?